Rossignol enters the race : an outdoor activation by Euros / Agency Group

As part of its strategic transformation, Rossignol—an iconic winter sports brand—is making a bold move into outdoor sports with the launch of its very first trail running shoe collection, the Vezor and Venosk models. This is a natural diversification, driven by innovation, sporting heritage, and a storytelling approach perfectly aligned with new consumer habits.

A product launch designed as a brand experienceue

To support this major milestone, Euros / Agency Group devised a bespoke, authentic, and engaging activation at the intersection of product testing, content creation, and community building. The goal was to bring the Rossignol outdoor promise to life through a real, open-air experience, true to the brand’s DNA. We organized an exclusive social run in Bures-sur-Yvette, in partnership with Rafael Janosevic, founder of Parenthèse Adventure Club, on a course selected via the On Piste application. Less than an hour from Paris, about twenty trail runners and outdoor content creators had the opportunity to preview the new Rossignol shoes in a natural and friendly setting.

An impactful and emotionally resonant initiative

More than just a product test, the event created a moment of sport, sharing, and exchange, in the spirit of running communities.

On the agenda:

  • A trail session on a nature route
  • Immersive content created by the participants themselves
  • An outdoor lunch to extend the experience

The result was a significant wave of organic visibility on Instagram, driven by sincere, aesthetic content that strongly resonated with the brand’s values. This natural earned media was amplified by the bond of trust between Rossignol and its community.

This launch embodies a new dynamic for Rossignol, affirming its ambition to become a fully-fledged, year-round outdoor brand. Euros / Agency Group is proud to support this ambition alongside the Rossignol Group teams, with a consulting and creative approach that combines brand strategy, field experience, and community influence.

Thank you to our client for their trust, to Parenthèse Adventure Club for the co-organization, and to all the participants for their engagement and energy.

/LATEST NEWS

Newbiz

Copyright 2024 Euros / Agency Group

Nous rejoindre

Mentions légales   Confidentialité  CGU

  Accès intranet
Scroll to Top

Mathieu Collet

/Président, fondateur

Fondateur d’Euros / Agency Group, Mathieu pilote la stratégie et le développement du groupe.

Mathieu a commencé sa carrière auprès du député et ancien maire de Grenoble Michel Destot. Son parcours l’a conduit de l’Assemblée Nationale à une association d’élus spécialisée dans les transports, puis à Bruxelles après un détour par l’Europe de l’est. Il a collaboré auprès de l’eurodéputé Gilles Savary au Parlement européen, représenté les intérêts de la SNCF à Bruxelles et participé aux activités de plusieurs think tanks dont Notre Europe – Fondation Jacques Delors.
De retour à Paris, il a contribué notamment au Forum de Paris sur les relations Europe – Méditerranée et exercé les fonctions de directeur conseil au sein d’un cabinet de conseil en stratégie de communication.
Pionnier des blogs sur l’Europe en 2005, il a fondé et dirigé un média dédié aux politiques européenne en 5 langues, et une ONG regroupant des professionnels de la communication, du journalisme, des mondes politique et académique. Cette aventure lui a permis de lancer de nombreux projets paneuropéens et de tisser des liens aux quatre coins du continent.
En parallèle à ces activités, il a conseillé plusieurs institutions et personnalités pour leur communication, relations ou en tant que plume. Il a également enseigné les affaires européennes et la communication politique.
Mathieu est diplômé en droit public, de Sciences Po Grenoble, d’un DEA de sciences politiques et d’un Master d’études européennes de l’Université de Louvain (Belgique) et de l’Université de Cracovie, en Pologne.